måndag, april 09, 2007

 

Samförstånd



Ursäkta, vi var bara tvungna att kila ut och handla tidningen men nu är vi tillbaka. Starkare än någonsin!!!!!!!! Det är många människor som undrar över det här med samförstånd. Vad är det? undrar ni. Jo förstår ni, det är nåt mycket mycket fint som människan har sysslat med ganska frekvent genom historien. Till en början var samförstånd något av en fritidssyssla, men i takt med urbaniseringen har samförstånd fått en allt mer framträdande plats i människors tillvaro, fritid som arbete. "Jaså tycker du det, jag förstår." så brukar det heta nuförtiden. Det är tidens melodi. Samförstånd. Det bygger på respekt. Respekt för individ och samhälle. En gång tex när jag hade tappat bort min mobil, eller tappat och tappat... det var ju knappast så att det var MITT fel! I vilket fall, då fick jag tillbaka den genom SJ:s hittegodsavdelning. Om man bara hjälps åt och bjuder lite på sig själv brukar det mesta lösa sig. Men det har ju folk jävligt svårt att hajja - dom ba: "jaså där står du å står, flytta på dig det där är min plats!" Inget vidare snyggt, eller hur? Nej, samförstånd, ska det vara så JÄVLA SVÅRT! VA!!½!??!! Skärp dig!!!!!!!!!

Comments: Skicka en kommentar

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?